Sposoby na wzdęcia – unikaj stresu

Walcząc ze zdęciami należy pamiętać także o elementach oddziałujących na cały organizm – o stresie i ruchu. Wskazane jest by po posiłku nie rozsiadać się w fotelu czy rozkładać na kanapie lecz pospacerować przez 15-30 minut. Ten typ aktywności fizycznej wspomaga mięśnie gładkie wyścielające ściany żołądka i jelit we właściwej pracy i pozwala na właściwe tempo przechodzenia pożywienia przez układ trawienny.

Nie należy jednak wysilać się za bardzo ponieważ wzmożone wykorzystanie mięśni poprzecznie prążkowanych okalających jamę brzuszną wywoła dokładnie odwrotny efekt i zablokuje przechodzenie trawionego pożywienia pomiędzy odcinkami układu. Ciężka praca fizyczna zaraz po posiłku może wywołać także kolki. Chcąc uniknąć wzdęć należy zadbać także o to by jedzenie przebiegało w spokoju. Silny stres, pośpiech w czasie konsumpcji może powodować rozstrój żołądka i upośledzać pracę jelit. Jest to prosta droga do problemów trawiennych.

W profilaktyce bębnicy ważne jest tez pamiętanie o przyjmowanie pro biotycznych suplementów diety w trakcie kuracji antybiotykowej, która wyniszcza całą florę bakteryjną w organizmie.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *